Павел Стојанов од E-Horeca.mk – Со интензивна работа и голема посветеност успеавме да се прошириме на регионални пазари

E-horeca.mk

Е-Horeca.mk е примерот како еден онлајн бизнис за само 4 години може да се прошири на 4 пазари и беспрекорно да фунцкионира. Тоа ние го викаме успешна приказна во е-трговијата. И сакавме да дознаеме повеќе за таа приказна. Затоа го повикавме Павел Стојанов, ко-основач на E-Horeca.mk, го прашавме 4 прашања, а тој се погрижи да ни ја раскаже приказната за E-Horeca.mk преку детални одговори. Чест ни е што Павел беше нашиот соговороник во ова интервју.

Во 2018 година E-Horeca официјално започна со работа и ја доби својата прва е-нарачка. Што е E-horeca и што претходеше пред да започне со работа? Дали желбата за подобрување на постоечките решенија беше еден од факторите за започнување на бизнисот?

Павел: E-Horeca е најновиот проект на Слајон Комерц ДООЕЛ, компанија која е присутна на македонскиот пазар повеќе од 30 години. Идејата за E-horeca дојде при согледување и анализа на македонскиот пазар каде воопшто немаше избор на кафе и кафе капсули. Дел се должи на тоа што до неодамна Македонија беше затворен пазар, па трендовите и цените ги формираа супер-маркетите, моловите итн. А сето тоа компаниите добро го користеа. Во моментов ситуацијата е многу поразлична и поповолна. E-horeca преку своите канали успеа за краток рок на своите клиенти да им овозможи повеќе од 500 видови на кафе и кафе капсули по поволни цени кои пред тоа воопшто не беа присутни на нашиот пазар.

Несомнено да. E-Horeca нуди огромен избор на премиум брендови за кафе кои со еден клик можат да бидат доставени до вашиот дом. Да се понуди уживање во квалитетно кафе од удобноста на сечиј дом и канцеларија претставуваше важен фактор во започнувањето и ширењето на овој бизнис.

Каков е развојот на E-Horeca од ден #1 до денес и кој е вашиот прв milestone кој ја промени траекторијата? Би сакале да знаеме и кој е вашиот примарен фокус, кои се core values на брендот и како ја прометивте „играта“ на пазарот?

Павел: Местото каде што започна целиот бизнис е Македонија. Со интензивна работа и голема посветеност успеавме следно да се пробиеме на косовскиот пазар, па подоцна и на албанскиот. Откако ги поставивме темелите на овие три пазари, решивме дека е време за нешто по предизвикувачко, со што преминавме на грчкиот пазар, а воедно го префрливме и нашето седиште во Грција.

Успехот на даден бизнис лежи во адаптирање на соодветниот бизнис модел според она што го бара даден пазар. Секако дека се променија бизнис моделите со текот на нашето работење и ширење кон нови и различни пазари. Сите четири пазари се различни, но и делумно слични помеѓу себе. Потребата од постојано истражување и усовршување на бизнис моделот за да истиот успее на конкретен пазар е од голема важност.

Главната цел при ширење на бизнисот на други пазари е учење на новитетите што истите ги нудат. Доколку се откријат и восприемат новитетите од сите пазари на кои бизнисот е присутен – успехот е сигурен. E-Horeca постојано учи за новитетите кои ги нуди секој посебен пазар и истата напредува со примена на оние новитети кои мисли дека би дале добар исход.

Примарен фокус ни се новитетите на светскиот пазар како и креирање на уникатни понуди за нашите купувачи кои секогаш ќе бидат по најповолни цени. Целиме да бидеме креативни со нашето портфолио и да ги задоволиме вкусовите на сите наши купувачи. Како core values и наши двигатели во работата ни се иновацијата, упорноста и интегритетот, а “game changer-и” станавме со повеќе од 500 кафе производи, со ексклузивни, најнови и најактуелни кафиња, а воедно и со убедливо најдобра понуда и цена на пазарот.

Освен на македонскиот пазар, E-Horeca е присутна и на грчкиот, албанскиот и косовскиот пазар. Какви беа предизвиците при регионалното проширување, дали има разлика помеѓу навиките на е-купувачите, кој детал од регионалната е-трговија би сакале да се примени на нашиот пазар, а што од македонската е-трговија би им посочиле на регионалните е-трговци да применат?

Павел: Регионалното проширување започна најпрво со Косово и Албанија каде најголемиот предизвик со кој се соочивме беше рокот на достава. Сѐ уште напорно работиме со нашите партнери за достава, производите да бидат испорачани за најбрз можен рок и истиот да биде прифатлив за нашите купувачи. Кога сме веќе кај доставата, системот за достава во Грција е навистина усовршен до највисоко ниво со тоа што купувачот при самото креирање на нарачката добива персонализиран код за следење на истата, а производите се доставуваат во рок од 24-48 часа, без разлика во кој дел од државата се наоѓате.

Доставата е еден од најбитните фактори во e-commerce работењето и ваквиот начин на достава навистина го крева нивото на професионалност на нашата компанија. E-Horeca e позната по тоа што сите производи во нашето портфолио се сопствен увоз, па така и тука се јавува друг неодминлив предизвик присутен во ваквиот бизнис, а тоа е увозот на самите добра. На грчкиот пазар кафето се смета за акцизна стока, што го прави самиот увоз да не е воопшто поедноставен во однос на увозот на кафе во Македонија. Но пак за разлика од тоа куповната моќ и свеста за електронската трговија е на повисоко ниво, а со тоа и конкурентноста.

Сублимирајте го вашето искуство од е-трговијата и пренесете го како неопходна лекција која треба да ја знаат (или да им биде позната на) идните е-трговци.

Павел: Со самата еволуција на технологијата истовремено еволвира и е-трговијата. Е-трговијата веќе прерасна во испреплетен ланец од можности и предизвици кои доколку се истражуваат и се учат водат кон сигурен успех. Следете ги трендовите и секојдневно учете, светот е полн со можности.

Павел, благодарни сме за одговорите и се радуваме на вашиот успех 🚀

Успешни приказни од други членки на ЦЕФТА

Дали знаете?

Според рангот на “Ease of doing business”, Северна Македонија е најдобро рангирана во ЦЕФТА регионот (#17).

Дознај повеќе

Бидете во тек

Добијте известување кога следниот модул ќе биде достапен

.

Legal disclaimer: This geographical map is for informational purposes only and does not constitute recognition of international boundaries or regions; GIZ makes no claims concerning the validity, accuracy or completeness of the maps nor assumes any liability resulting from the use of the information therein.

North Macedonia

Население 2057680
Население на возраст од 16-64 години 13992.22
Користење на Интернет 85.3%
Интернет купувачи 53.5%
Валута Macedonian denar
БДП по глава на жител, ЈПП 21304.5

Albania

Население 2777690
Население на возраст од 16-64 години 1861052
Користење на Интернет 83.1
Интернет купувачи 38.5%
Валута Albanian lek
БДП по глава на жител, ЈПП 19496.20

Serbia

Население 6664450
Население на возраст од 16-64 години 43318.93
Користење на Интернет 85.36%
Интернет купувачи 64.18%
Валута Serbian dinar
БДП по глава на жител, ЈПП 25061.9

Kosovo

Население 1761980
Население на возраст од 16-64 години 11981.46
Користење на Интернет 90%
Интернет купувачи 51%
Валута European euro
БДП по глава на жител, ЈПП 14971.20

Bosnia & Herzegovina

Население 3233530
Население на возраст од 16-64 години 21664.65
Користење на Интернет 83.38%
Интернет купувачи 41.31%
Валута Bosnia and Herzegovina convertible mark
БДП по глава на жител, ЈПП 20950.20

Moldova

Население 2538890
Население на возраст од 16-64 години 17264.45
Користење на Интернет 76%
Интернет купувачи 34%
Валута Moldovan leu
БДП по глава на жител, ЈПП 15719

Montenegro

Население 617210
Население на возраст од 16-64 години 4011.87
Користење на Интернет 88.36%
Интернет купувачи 32.13%
Валута European euro
БДП по глава на жител, ЈПП 28324.6

Ресурсен и информативен центар за клучните аспекти на е-трговијата за сите членки на ЦЕФТА.

ECOMMERCE FOR ALL

Дознај повеќе Види повеќе
* Оваа ознака не е во спротивност со позициите за статусот и е во согласност со Резолуцијата 1244 на UNSCR и мислењето на ICJ за прогласувањето независност на Косово.

Имплементатор за Северна Македонија